67%
użytkowników stwierdza, że nie korzysta w pełni z zakupionego sprzętu technicznego, ponieważ instrukcja jest zbyt trudna do zrozumienia
34%
użytkowników w ogólne nie korzysta z instrukcji, wolą samodzielnie próbować
20%
ankietowanych przyznaje, że wyrzuca instrukcję do śmieci
Badania dotyczące zadowolenia z użytkowania instrukcji
ZNACZENIE TEKSTU 52.5%
ZROZUMIENIE TEKSTU 43.7%
ZROZUMIENE ILUSTRACJI 56.8%
UŻYTECZNOŚĆ 45.5%
OGÓLNA JAKOŚĆ INSTRUKCJI 39.7%
Dlaczego instrukcje są trudne do zrozumienia?
1. Producenci publikują jeden rodzaj instrukcji na cały swój rynek: instrukcje pisane są w wielu językach, co powoduje, że stają się grubymi księgami
2. Często zdarza się, że jedna instrukcja przeznaczona jest dla wielu modeli
3. Wiele manuali dostępnych jest tylko on-line, może to powodować problem w sytuacji, gdy
instrukcja dotyczy laptopa, który właśnie zakupiliśmy
4. Stosowany język – wiele instrukcji pisanych jest przez specjalistów, niezrozumiałym dla
użytkowników. W instrukcjach pojawiają się terminy techniczne, które nie są wyjaśniane.
Jakie zmiany należy wprowadzić:
- Instrukcje powinny być pisane dla użytkowników a nie ekspertów
- Instrukcje przed opublikowaniem powinny być skonfrontowane z użytkownikami
Życzenie Davida Farbey’a:
Chciałbym, żeby komputer był jak pralka do prania. Nie muszę być ekspertem IT by móc go obsługiwać.